Витяги з нормативних документів (Конституція України, Закон про адміністративні правопорушення) про відповідальність батьків за виховання дітей


ПОЛОЖЕННЯ

ПРО БАТЬКІВСЬКИЙ КОМІТЕТ

ВОЛОВЕЦЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ ст.

 

  Батьківський комітет створений з метою сприяння школі та сім’ї в здійсненні загальної середньої освіти дітей та молоді, забезпечення глибоких та стійких знань в учнів з основ наук, виховання у школярів високих моральних якостей, свідомого ставлення до праці, відповідальності, організованості та дисципліни, культури поведінки, в правовому, естетичному, фізичному вихованні учнів, охороні їхнього здоров’я. Батьківський комітет школи керується у своїй роботі Положенням про батьківський комітет загальноосвітньої школи, планом роботи школи, рішеннями батьківських зборів, рекомендаціями педагогічної ради, директора школи та класних керівників.

І. Завдання та зміст роботи батьківського комітету

Батьківський комітет повинен:

- зміцнювати зв’язок сім’ї, школи, трудових колективів та громадськості з метою забезпечення єдності виховного впливу на дітей і підвищення його результативності;

- брати активну участь в діяльності школи по формуванню у школярів внутрішньої потреби жити та діяти за принципами людської моралі, виховання в них свідомої дисципліни, культури поведінки, турботливого ставлення до батьків та старших;

- всебічно сприяти підвищенню авторитету вчителя, допомагати школі та сім’ї у вихованні відповідального ставлення до навчання, прищепленні навичок навчальної праці, формуванні розумових потреб у дітей, в організації змістовного дозвілля школярів;

- сприяти розвитку навичок самообслуговування, досконалості трудового виховання підлітків у школі та сім’ї, організації їх суспільно-корисної, виробничої праці та професійної орієнтації;

- залучати батьківську громадськість до активної участі в житті школи, організації позашкільної та позакласної роботи, а також сприяти розвитку учнівського самоуправління;

- підвищувати відповідальність батьків за виховання дітей;

- брати активну участь в організації педагогічного всеобучу батьків;

- брати участь в роботі з профілактики шкідливих звичок у школярів, дитячої бездоглядності та правопорушень;

- всебічно сприяти охороні та укріпленню здоров’я школярів, допомагати школі в організації громадського харчування учнів та брати участь в здійсненні контролю за його якістю.

ІІ. Організація роботи батьківських комітетів

Батьківський комітет школи обирається загальношкільними батьківськими зборами (конференцією) терміном на один навчальний рік.

Кількість його членів визначається рішенням батьківських зборів (конференції) з урахуванням представництва колективів батьків учнів кожного класу.

Із складу комітету обираються голова, секретар, скарбник фонду допомоги школі.

Батьківський комітет складає план роботи на навчальний рік. Його зміст визначається завданнями, що стоять перед школою та конкретними умовами її роботи.

Батьківський комітет класу погоджує план роботи з класним керівником, загальношкільний батьківський комітет – з директором школи.

Батьківський комітет приймає свої рішення за більшістю голосів при наявності на засіданні не менше половини членів комітету.

Загальношкільний батьківський комітет скликає збори (конференції) батьків учнів школи не рідше 2 разів на рік. Кількість делегатів на конференцію від кожного класу установлюється загальношкільним батьківським комітетом.

Класні батьківські збори проводяться не рідше 4 разів на рік.

 В роботі класних батьківських зборів беруть участь: класний керівник, вчителі, вихователі; загальношкільних – директор школи, класні керівники, вчителі.

Під керівництвом членів загальношкільного батьківського комітету в школі можуть створюватись постійні та тимчасові комісії з окремих розділів роботи: по здійсненню загальної середньої освіти, педагогічного всеобучу батьків, з трудового виховання та організації суспільно-корисної роботи, охороні здоров’я та організації громадського харчування школярів, з культурно-масової, господарської роботи та ін. Склад комісії визначається загальношкільним батьківським комітетом. Комісії в своїй повсякденній роботі спираються на батьківський актив та громадськість мікрорайону школи.

Батьківський комітет школи звітує за підсумками роботи і про виконання прийнятих рішень перед загальношкільними зборами (конференцією) батьків, а класний комітет – перед зборами батьків учнів класу та перед батьківським комітетом школи. В разі незгоди директора школи з рішенням батьківського комітету спірне питання вирішується міським відділом освіти. Батьківські комітети ведуть протоколи своїх засідань.

ІІІ. Права батьківських комітетів

Батьківські комітети мають право:

- звертатися разом з адміністрацією школи до виконавчих органів, громадських організацій, базових та інших підприємств, інших об’єднань з питань надання допомоги в діяльності школи;

- виносити на розгляд директора та педагогічного колективу школи, класних керівників пропозиції щодо вдосконалення виховної роботи, в тому числі позакласної та позашкільної, а також організації суспільно- корисної, виробничої праці учнів, покращення роботи педагогічного колективу з батьками учнів. Директор школи та педагогічна рада зобов’язані уважно розглядати пропозиції батьківського комітету та інформувати його про прийняті рішення;

- заслуховувати повідомлення директора школи та класних керівників про стан і перспективи роботи школи, пояснення з питань, які цікавлять батьків, повідомлення батьків про виховання учнів у сім’ї;

- виносити пропозиції на розгляд педагогічного складу школи та клопотати за місцем роботи батьків перед адміністрацією і громадськими організаціями закладів (підприємств) про заохочення батьків за успіхи у вихованні дітей, а також добиватись громадського діяння на батьків , які безвідповідально ставляться до виховання дітей;

- брати участь у розподілі коштів Фонду школи.

                                                                                                          

План роботи батьківського лекторію  на 2012-2013 навчальний рік

ВЕРЕСЕНЬ  (для батьків 1-4 класів)

1.  Зустріч з батьками першокласників . Психологічна готовність до шкільного навчання”. (Відповідальний психолог )

2.  Роль батька та матері у формуванні особистості дитини. (Відповідальна заступник директора з НВР).

ЖОВТЕНЬ (для батьків 5-8 класів)

1.  Вікові та індивідуальні особливості розвитку дитини, їх урахування в сімейному вихованні. (Відповідальний психолог).

2.  Авторитет та особистий приклад батьків. Педагогічний такт батьків. (Відповідальна заступник директора з ВР).

ЛИСТОПАД  (для батьків 8-10 класів)

1.  „Психологічні особливості підліткового віку” (Відповідальний               )

2.  Круглий стіл для батьків на тему:” Дитина та її права”. (Відповідальна                )

ГРУДЕНЬ

1.  Причини агресивності у підлітків. (Відповідальний                              ).

2.  Батькам про права дитини....(Відповідальна                                           ).

СІЧЕНЬ

1.  Роль вікових особливостей у виникненні шкідливих звичок. (Відповідальний  ).

2.  Виховання без покарань. Про випадки насильства в сім’ї. (Відповідальна          ).

ЛЮТИЙ

1. Підліткова злочинність: джерела, характер, особливості. Запобігання її у сім’ї. (Представник правоохоронних органів).

2.   Вулиця та спілкування наших дітей (Відповідальна                            ).

 

 

БЕРЕЗЕНЬ

1.  Мудрість батьківського виховання. Виховання почуття відповідальності. (Відповідальна заступник директора з ВР)

2.   Мотиви негативної поведінки дітей у школі (Відповідальна                     )

 

КВІТЕНЬ

1.  Як організувати відпочинок дитини влітку. (Відповідальна заступник директора з ВР).

2. Батьки і боротьба з курінням та алкоголем (Лікар наркодиспансеру).

Програма занять батьківського лекторію

 

п/п

Зміст

Місяць

Відповідальні

 

1

Батьківська конференція. Аналіз минулого навчального року. План роботи на наступний навчальний рік. Рада школи. Шанування роботи з батьками                   

 

Вересень

 

2

Анкетування. Вивчення сім'ї, в якій виховується дитинаЯкою ви бачите свою дитину після закінчення школи (соціальне замовлення)       

Жовтень

 

3

1.Лекція «Обдаровані діти»

2. Підсумки першої чверті (класні збори)

листопад

 

4

1.Лекція «Педагогічно занедбані діти»

2. Підсумки семестру (класні збори)

січень

 

5

1.Лекція «Запобігання правопорушень»

 2. Підсумки третьої чверті

3. Комплектування 10-х класів

4. Підсумки діагностики. Аналіз. Планування  на квітень

березень